Auto-Suni Liikuttava kumppani
Reklamaatio

Kuinka toimia, jos ostamaani autoon on tullut vika?

  • Täytä alla oleva reklamaatiolomake ennen mahdollisten korjausten aloittamista.
  • Käsittelemme reklamaatioita arkisin ma-pe. Vastaamme pääsääntöisesti sähköpostilla, käsittelemme ainoastaan kirjallisia reklamaatioita väärinymmärrysten välttämiseksi.
  • Ohjaamme sinut korjaamolle vikadiagnoosia ja kustannusarviota varten. Tarvitsemme nämä mahdollista laskutuslupaa varten.
  • Mikäli autossa on voimassa oleva Auto-Sunin Käyttöturva, sovellamme sen ehtoja reklamaation käsittelyssä.
  • Mikäli autossa todetaan Auto-Sunin vastuulle kuuluva virhe, osallistumme kustannuksiin elinkaarimallin mukaisesti.

Yleisen virhevastuun piirissä vastaamme mahdollisesta virheestä kilpailu- ja kuluttajaviraston viittaaman elinkaarimallin mukaisesti. Auto-Sunin virhevastuu on auton osan elinkaaresta eli oletetusta käyttöajasta jäljellä oleva osuus. Auto-Suni vastaa, että ostamasi auto on siinä kunnossa kuin sen ikä, ajomäärä ja muut tiedot huomioiden antaa olettaa.

Autossa jokainen osa on kuluva. Luonnollinen kuluminen ja niistä johtuvat viat eivät ole Auto-Sunin vastuulle kuuluvia virheitä, vaan tällaisten osien vaihtamisesta ja uusimisesta pitää huolen aina auton käyttäjä/omistaja.

Suuntaa antavia esimerkkejä eri osien oletetuista elinkaarista:

  • Moottori n. 300 tkm.
  • Vaihteisto ja voimansiirto n. 200 tkm.
  • Apulaitteet (startti, laturi, ilmastoinnin kompressori jne.) n. 150 tkm.
  • Elektroniikka n. 4 vuotta
  • Turbo n. 200tkm
  • Ilmastointi n. 150tkm
  • Polttoainejärjestelmä n. 150tkm

Reklamaatio

  • Pudota tiedostot tähän tai
    Max. tiedoston koko: 128 MB.
    • Pudota tiedostot tähän tai
      Max. tiedoston koko: 128 MB.
      • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.